Hanna,Vintage

Åh,äntligen har jag satt igång med vintagestilen(lantligt) och idag var vi på Långvind och det var loppis där och det var massor av lantliga saker som typ från ombonat som var nya och sjukt billiga, såklart tog man den chansen!
Jag ville ha både ett lantligtros-och romantiskt rum så jag köpte en matbricka (folk brukar ha de i rum också inte bara i kök)I alla fall när det gäller lantligt då allt ska i stort sett vara vitt och med detaljer som gör det lantligt t.e.x slitna möbler som man själv kan fixa med vinröd färg och brunt.
Man ska då ha ett papper,vilket som helst brukar gå bra. Sen ska man gnida in lite av färgen på valfri plats på bord,dörr, eller varför inte en stol? Efter detta tar man och gnider in en bit grå färg på platsen där man hade den första färgen, då får man ett perfekt resultat. Man kan också köpa sådanna möbler men då brukar det kännas i plånboken.
Nåväl jag hade också köpt ett vanligt vitt medelstort ljus med en ängel på som har som ett virkat tyg runt om ljusets botten. Tillsist köpte jag en dörrskylt med lantligt intryck där det står "Welcome". Jag kommer att lägga upp bilderna här ikväll eller imorgon. Vill passa på att säga också att jag inte hade tid att lägga upp stylingen :/
Busy girl in busy world, xD. Igår var jag med Hanna och vi åt hallon och jordgubbar med chokladtopping och hade det bara bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0